Møblerte Hjem

Hellå. Håper bloggen faller i smak, og at alle viser seg å være fra møblerte hjem og oppfører seg dannet på internett.

tirsdag 21. oktober 2008

Å gjøre det private offentlig.

Jeg mener at grensen er nådd når det gjelder privat informasjon som kommer ut på nettet. Å bli kjent med personen er jo en strålende måte å vite mer om personen enn å lese det for seg selv en kveld på internett. Det er jo mye mer hyggelig å snakke med en annen, enn å lese hva en person du vidt kjenner, intereserer seg for. Dypt! Jeg syntes at bare ting som er grunnleggende om meg bør legges ut på nettet, ihvertfall det offentlig nettet. Helst bare navn. Tror at jeg har lagt ut en god del mer en dette egentlig.. Jeg lever ikke etter mine egne prinsipper, vilt.

Jeg bruker msn til å finne informasjon om personer jeg kjenner, eller spre ut masse falske rykter om personer jeg ikke kjenner. Derimot pleier jeg ikke å finne masse nyttig informasjon om personer jeg ikke kjenner, men har jeg behovet for å finne ut informasjon om en kjent person så er ikke det spesielt vanskelig.

Jeg kjenner til drøssevis av tilfeller der venner eller kjente har blitt utsatt for mobbing over nettet. Jeg står nemlig alltid for det.. Nei jeg kjenner ingen eksempler hvor nære venner har blitt utsatt for mobbing over internett, heller ikke personer jeg kjenner, men har da opplevd å komme over en side hvor en person skal ta igjen på eksen.

Nettet er fint det, men en samtale er bedre!

Morten

1 kommentar:

markus sa...

mange gode poeng. apsolutt bedre å møte mennesker "face to face" enn på nett. og litt humor på slutten:)