Møblerte Hjem

Hellå. Håper bloggen faller i smak, og at alle viser seg å være fra møblerte hjem og oppfører seg dannet på internett.

onsdag 18. mars 2009

Presentasjons film for Sandvika VGS

Jeg var på gruppe med Markus, Pål, Petter og Oscar. Den første dagen begynte vi å bestemme oss for hvilke klipp vi skulle ha med og luftet ideer iblant oss selv for og noen fete ideer. Vi prøvde oss også frem med videokameraet for å sjekke hva som ville se bra ut på film avhengig av lyssetting, høyde osv. Jeg tror vi endte på omtrent 200 klipp hvor vi brukte rundt 10-20.

Det var også mye prøving og feiling av ting som interjuver og lignende siden noen noenganger sa noe feil eller no som ikke passet inn i filmen. Vi prøvde også ulike måter til å få kameraet til å gli, vi endte opp med å bruke en kontorstol som hadde hjul, satt så kamerastativet oppå dette og rullet stolen bortover. Dette ble ikke ultimat, men det funket bedre enn andre alternativer.
Så, etter to dager med filming satt vi oss ned for å redigere, dette tok jeg og Petter oss av siden vi var de eneste som viste hvordan å bruke ett redigeringsprogram.

Vi brukte mye mer tid på redigering en filming siden det var så mye som skulle time med musikken vi brukte ifilmen og få til diverse effekter. Vi hadde nemlig en sang med ganske heftig bass som vi skulle time filmen med slik at den byttet videobildet hver gang man hørte bassen, itilegg lagde vi en tekst som bouncet hver gang bassen hørtes.

Sangen vi brukte valgte jeg bare å bruke siden den var en fet sang som jeg syntes hørtes bra ut. Vi filmet før vi valgte sang så det var kanskje litt tilfeldig at det passet såpass bra med filmklippene. Jeg var veldig fornøyd med slutt resultatet og yndlings scenen min var definitivt partyheisen! Jeg syntes gruppen jobbet bra sammen og alle bidro med det de kunne. Filmen ble smætt og jeg vurderer å legge den ut på youtube hvis jeg får lov av de andre :)

Morten

Ingen kommentarer: